ILOA YHDESSÄ TOIMIMISESTA

Toimimme

Yhdistyksemme on perustettu v. 1971 Maunulassa ja sen lähialueilla asuvien eläkeläisten yhdistykseksi. Maunulan lisäksi me toivomme jäseniä Pirkkolasta, Länsi-Pakilasta, Paloheinästä ja Torpparinmäestä. Toki muualtakin Helsingistä ikäihmiset voivat liittyä yhdistykseemme.

Kokoontumisissa meillä on viihtyisää yhdessäoloa ja yhteisiä harrastuksia. Kutsumme tapaamisiimme asiantuntijoita ja vierailijoita. Laulamme tuttuja yhteislauluja ym. Seuraamme jäsenten iloksemme valmistamia pieniä esityksiä. Teemme myös yhteistyötä muiden yhdistysten kanssa.

Ystäväpalvelutoimintamme pitää huolen, että vanhemmatkin jäsenet pysyvät mukana toiminnassamme.

Kokoonnumme

Yhdistyksemme kokoontuu viikoittain Maunulan kirkolla (Metsäpurontie 15, 00630 Helsinki) torstaisin kello 14.30 - 17.00. Toimimme syyskuun puolesta välistä toukokuun loppuun. Joulun ja vuodenvaihteen aikana on lyhyt toimintakatko. Kesällä vietämme kesälomaa.

Viikottaisten kokoontumisten lisäksi meillä on myös muuta ohjelmaa kuten retkiä, teatteria yms.

Olet lämpimästi tervetullut iloiseen ja pirteään joukkoomme. Tule tutustumaan toimintaamme ja ota ystäväsi mukaan!

Yhdistyksen jäsenenä saat

• Uusia ystäviä ja harrastuksia
  • Virkistävää kerhotoimintaa ja yhdessäoloa
  • Hauskoja retkiä ja tutustumiskäyntejä
  • Lomakotipalvelut edulliseen jäsenhintaan
  • ELÄKKEENSAAJA-lehden 6 kertaa vuodessa

Yhdistyksen historiaa

Maunulan Seudun eläkkeensaajat ry on perustettu vuonna 1971. Yhdistyksen käynnistäjänä oli Ensio Syrjänen. Tavoitteena oli tuolloin saada eläkeläisille toimintaa työuran jälkeen. Toiminta alkoi Pakilan nuorisotalolla ja jäseniä oli runsaat 100 henkeä.

Muutto Pakilan VPK:n talolle

Toiminnan laajennuttua yhdistys muutti Pakilan VPK:n talolle. Aika oli otollinen yhdistyksen toiminnalle. Jäsenmäärä kasvoikin jo yli kahdensadan. Kohonneet vuokrakulut aiheuttivat kuitenkin toimintatilan vaihdon.

Saunabaariin

Saunabaari oli tilana ilmainen, mutta toimintatilat olivat toisessa kerroksessa. Liikuntarajoitteisille kulku kokoustiloihin oli vaikeaa portaikkojen ja ahtaan hissin tähden. Ja jäsenmäärä putosikin noin viiteenkymmeneen.

Maunulan kirkolle

Oulunkylän seurakunnan kirkkoherra Heikki Järvisen avulla saimme ilmaiset toimitilat vuonna 2009 Maunulan kirkolta (Metsäpurontie 15). Jäsenmäärä kasvoikin reilusti yli sadan jäsenen.

Kustaankartanoon ja takaisin Maunulan kirkolle

Maunulan kirkon peruskorjauksen takia joutuivat Maunulan Seudun Eläkkeensaajat siirtymään vuoden 2018 syyskauden alussa kokoontumaan Kustaankartanon E-taloon. Kirkon remontin valmistuttua palattiin toukokuussa 2019 takaisin Maunulan kirkolle. Yhdistyksen toiminnassa oli Covid19-viruksen takia katkoja vuosina 2020-2021. Vuonna 2021 oli toimintaa vain syyskaudella. Vuonna 2022 oli tammikuussa vielä toimintakatko, mutta helmikuusta alkaen on toimittu normaalisti. Yhdistys vietti 50-vuotisjuhliaan vuoden myöhässä 19.5.2022 Maunulan kirkolla.

Yhdistyksen puheenjohtajat vuosina 1971- 2022

Puheenjohtajina ovat toimineet:

Ensio Syrjänen, Oiva jalava, Eino Moitus, Jorma Kilpelä, Toivo Hietanen, Ulla Kosonen, Ensio Valtonen, Aino Kokkonen, Hilkka Koskinen, Matti Kaskenaho ja Kaarina Oinonen.